לפרטים נוספים

הרפורמה בשירות הממשלתי מתקדמת: אמש, (יום ב’) התפרסם מכרז למדידת השירות הממשלתי. על הכוונת: זמני ההמתנה, נגישות, שירות באינטרנט ושביעות הרצון

אמש (יום ב’), פורסם מכרז למדידת השירות הממשלתי לציבור, בעלות כוללת של כ- 5.5 מליון ₪. החברה הזוכה במכרז תפעיל את מדד השירות הממשלתי לציבור, המהווה אחד הכלים העיקריים ברפורמה לשיפור השירות לציבור אותה מניע השר איתן. באמצעות החברה הזוכה תפרסם היחידה לשיפור השירות מדד אשר ישווה בין משרדי הממשלה השונים בקריטריונים של זמני המתנה לשירות, נגישות, יעילות השירות באינטרנט ובטלפון, שביעות הרצון ונתונים נוספים בהם אפילו ניקיון הסניפים.

מדד השירות לא יסתפק במדידת מצבם הנוכחי של המשרדים: המדד ישקלל את קצב ההשתפרות של המשרדים ויציין לשבח משרדים אשר יבצעו שינויים לטובה ברמת השירות. מדד זה אמור לשמש תמריץ למשרדי הממשלה לפעול לטובת שיפור השירות ולפתיחת ערוצי שירות שונים ומגוונים לטובת הציבור. עוד ישמש המדד כלי ניהולי למשרדי הממשלה במסגרת מאמציהם לקדם את השירות לאזרח.

השר מיכאל איתן אמר היום כי: “בעוד שבעולם העסקי מדידת מהירות מתן השירות או זמני ההמתנה היא פרקטיקה מקובלת, אין אף ממשלה בעולם שבודקת את עצמה באופן דומה. אנחנו עומדים לבצע מהלך חלוצי בתחום, הנשען על ניסיון רב שנים במגזר הפרטי, ואני מקווה כי נוכל להכניס לפחות חלק מהסטנדרטים של השירות במגזר הפרטי אל המגזר הממשלתי.

הצעות למכרז ניתן יהיה להגיש עד ל- 27/2/12. מסמכי המכרז המלאים זמינים באינטרנט בכתובת http://www.mr.gov.il/purchasing/PurchasingTopNav/Tenders

מדד השירות הממשלתי לציבור הוא נדבך עיקרי ברפורמה לשיפור השירות הממשלתי לציבור אותה מוביל השר מיכאל איתן ואשר אושרה בהחלטת ממשלה באוגוסט 2010. כאמור, על פי התוכנית יופעל מדד השירות הממשלתי לציבור, תוקם יחידה לשירות לקוחות ויופעל פיילוט למרכז שירות ממשלתי (נמ”ל) אשר יכלול מרכז שירות טלפוני, ופורטל שירותים ראשי, במסגרת שער הממשלה (gov.il).

 

התגובות סגורות לעמוד זה