לפרטים נוספים

זמן תגובה: אתם שואלים, השר מיכאל איתן עונה

יש לכם מה לשאול את השר מיכאל איתן? רוצים שהשר יענה על שאלותיכם בלייב? זה המקום!השר מיכאל איתן פותח ביוזמה חדשה: מענה על שאלות הציבור בשידור חי באתר האינטרנט.

מדי חודש נבחר שאלות של הגולשים והשר יענה עליהן בשידור חי באתר.

רוצים לשאול שאלה?
הכניסו אותה כאן בטוקבקים.

מתי מקבלים תשובה?
השר יענה על השאלות בשידור חי באתר ביום ב’ ה- 9/11 בשעה 13:00


תגובות ל: “זמן תגובה: אתם שואלים, השר מיכאל איתן עונה”

  1. שרון חלבה עמיר says:

    מיקי שלום, אני עוקבת בעניין רב אחר יוזמותיך הטכנולוגיות החדשות. חזק ואמץ. לצערי, אתה עדיין במיעוט אך אני סבורה כי לא ירחק היום וח”כים רבים ילכו בעקבותיך.

  2. רמי says:

    שלום,

    הנה קישור לכתבה המבשרת על טכנולוגיה חדשה של גוגל בתחום הסלולארי.
    לקראת סוף הכתבה מדובר על כך שחברות הסלולר עלולות לחסום את השירות.
    האם תיאות “להרים את הכפפה” ולהבטיח ניטראליות של הרשת ? וגם בסלולר ?

    הקישור:
    http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3799093,00.html

    תודה,
    רמי.

  3. מיכל says:

    שלום לשר,

    אני מעונינת לשאול כיצד תצביע בנוגע להצעת החוק להקמת מאגר ביומטרי. על פי דבריך אתה מתנגד בחריפות להצעת החוק. האם בכוונתך להצביע כנגד הצעת החוק, להעדר מההצבעה או לתמוך בהצעת החוק? במידה והצעת החוק תתקבל האם בכוונתך להתפטר מהממשלה במחאה?

    בתודה,
    מיכל

  4. מיקה says:

    שאלתי לגבי עליית מחיר המים ואוכלוסיית הפנסיונרים:
    אני מבינה בהחלט מדוע צריך להעלות את מחיר המים במגינה שסובלת מבצורת, אולם אוכלוסיית הפמסיונרים (נניח מגיל 60 ומעלה) שבד”כ סובלים מבעיות רפואיות שצורכות שימוש רב יותר במים (שימוש תכוף יותר באסלה למשל) וגם סובלת מהכנסה נמוכה מאוד מתקשה לעמוד בגזירה זו. מבוגרים שיבחרו לשמור פחות על היגיינה כתוצאה מחוק זה מסכנים את עצמם ואת משפחתם במחלות שנזקן עולה לעין חרוך למדינה על החיסכון במים. האם ניתן להקל על אוכלוסיה זו ולתת לה פטור או הנחה?

    תודה
    מיקה

  5. ליאור רוגובסקי says:

    האם אתה שוקל לבצע את המלצתי המיידית – פיטורים מסיבים במוסד לביטוח הלאומי לרבות כל ההנהלה שלו ופניות הציבור שלו וכן ביטול נהלים בירוקרטיים רבים כך שהמוסד לביטוח הלאומי יהפוך באמת למוסד לביטוח הלאומי ולא המוסד לעושק לאומי?

    תודה.

  6. ליאור רוגובסקי says:

    כבוד השר כתב בבלוג:
    “שיתוף הציבור במידע. למידע יש תכונה מפתיעה- דווקא חלוקתו בין אנשים, מגדילה את עוצמתו, משביחה אותו ומחזקת את המדינה והאזרחים”.

    האם כבוד השר יכול לבצע את ההבדל המיוחל בשיפור השירות לאזרח בכך שכל עובד ציבור או מנהל בתחום הציבורי שיגרום לבירוקרטיה כלשהי ו/או הקשחת עמדות כלשהן כלפי האזרח יפוטר לאלתר?

    בין היתר: משרד התשתיות שמונע ממני קבלת דו”ח של המבקר שלהם שבוצע ב- 28/07/2009 והם מסרבים בתוקף להעביר אלי אותו בטענות כאלו ואחרות שמאחוריהן מסתתרים הפאשלות הרציניות ביותר לכך שבמשך 15 ימים הייתה בבנייין בו אני מתגורר דליפת גז עד כדי הרגשה לא נעימה לחלוטין.

    כמו כן כשמנהלי המוסד לביטוח הלאומי ועובדיו ידעו שכך יהיה (פיטורין ללא פיצויים), אני לא צריך להאמין אלא זה פועל יוצא להבדל ניכר וביטול כל נוהל בירוקרטי כלשהו על ידי העובדים והמנהלים בעצמם לטובת האזרח. ככה מבצעים הבדל מיידי כלפי האזרח והכל יצוף מהר מאוד מעלה.

    אודה לתגובתך המנומקת והחשוב מכך למעשים בפועל למימוש התוכנית האיתנה הזו להבדל באיכות השירות לאזרח.

  7. אייל says:

    שלום,

    כפי שאנחנו יודעים כיום הממשלה לא מספקת לאזרחיה גישה מלאה וחופשית לחוקים והאזרחים נאלצים לשלם בכדי לראות את חוקי המדינה.

    אשמח לדעת מה הסטטוס של הנגשת חוקי מדינת ישראל באינטרנט.

  8. נחשול says:

    קורה שאזרח הפונה למשרד X מופנה למשרד Y וחוזר חלילה.
    אם נביט לשורש הבעיה, הדבר נובע מכך שהמשרד הממונה על הטיפול בבעיה כלל לא ידע (או במקרה הגרוע – לא רצה לדעת) שהוא אמון על הטיפול בבעיה.
    הסיבה לכך היא שהעובדים המסוימים במשרד שהבעיה הגיעה לפתחם, כלל לא היו בקיאים בנוהלים, ולכן יש להטיל עליהם אחריות אישית לחוסר מקצועיותם.

    כמובן, כל הנ”ל אינו רלוונטי כאשר מדובר בתחומים אפורים.

  9. אני מבקש להביע את תמיכתי המלאה ברפורמה הטכנולוגית שהשר מוביל לטובת האזרח בישראל. כידוע בישראל יש מספר חברות גדול שמפתחים שירותים שיכולים לשרת את האזרח בישראל, אני מציע לשתף אותם גם בתהליך הניסויים המתוכננים להתבצע עם החברות הבינלאומיות. הכותרת בעיתון מציינת את פייסבוק, טוויטר וסקייפ בלבד. אני מציע לכבוד השר לדאוג גם לתעסוקה ולתמוך גם בחברות הישראליות זהו ערך גם חשוב.

  10. יורשי יצחק שפירא (ז"ל) says:

    שלום לשר איתן וברכותינו על האתר ומדיניותו התקשורתית כלפי הצבור,

    אמש, בפורום סבן, רוה”מ נתניהו נתן לפלסטינים להבין שהכרזה חד-צדדית על מדינה פלסטינית תגרור פעולות מצד ישראל, ויש בסביבה המרמזים על מצב בו ישראל תיקח החלטות חד-צדדיות בנוגע לסיפוח שטחי התיישבות. אני מוצא לנכון בעת הזו לשאול האם (בהנחה והתרחיש אכן ייתכן) יש כאן גם מקום להוסיף החלטה עקרונית ברורה לגבי סיפוח “אדמות היהודים” למדינת ישראל, שהרי מדובר באדמות שנקנו ע”י יהודים מכאן ומאירופה במקומות שונים בא”י עוד בשנות ה 30 והארבעים של המאה שעברה ועל כן שייכים קניינית/בנאמנות להם וליורשיהם. כזכור לך מדובר בבעייה ארוכת ימים יתר על המידה שהיא פלוס מינוס 20% משפטית ו 80% פוליטית.

  11. יורשי יצחק שפירא ז"ל says:

    אני מנסה להעלות סירטוני מענה דרך הלינוקס-פותחן הקבוע והמצוין שלי ואני לא יכול לחכות כ”כ הרבה זמן שהוידאו יעלה. יש מקום לשיפור באתר: או לחתוך למקטעים קצרים (העמסה די קטנה לתשומות עבור מי שהתקציב נשקל אצלו בכובד ראש) או להמיר לסוג קובץ אחר ואז נוכל לקבל אולי סירטון פר-סוגייה או שאלה. אם אני לא נהנה להמתין כ”כ הרבה, קל וחומר סובלים משתמשי “חלונות” האומללים והמבוגגים. חבל, אני באמת רוצה בתשובה לשאלה שלי מלפני יומיים שלושה רק שאני לא יכול להגיע אליה בזמני הדחוק. אנסה שוב בתקווה שעדיין יהיה תעוד לה באתר.

  12. הסרטונים ימשיכו להיות מוצגים באתר, אל דאגה.

    ניר הירשמן
    יועץ השר

  13. איריס says:

    איזו תכונה נשמרת במוצקים ?

  14. עידן says:

    1. משרד התחבורה מעלה אתר חדש למידע על תחבור ציבורית, אך מסיר אחריות מהמידע המופיע בו. מדוע ומדוע האתר מלבד מראהו הנעים לעין חובבני ולא הוקם בסטנדרטים ראויים שלא יאפשרו מספר כה רב של שגיאות?

    2. מדי כמה שבועות מפרסמת הרבנות עדכון כשרות, אך לא כל אדם יכול לעקוב ולזכור. מדוע אין מאגר מידע אינטרנטי בו יכול כל מי ששומר כשרות לברר מה המקומות הכשרים במקום אליו הוא הולך ובאיזו כשרות הם (רגילה או מהודרת – בהשגחת הרבנות כמובן)?

  15. עידן says:

    מתי יהיה RSS נורמלי באתרי הממשל השונים? לחלק אין, אצל חלק הוא פגום ורק מעטים משתמשים ב-RSS תקני.

  16. ori says:

    מה דעתך על אתרי גולשים כמו “כנסת פתוחה” ו”הכנסת של הגולשים”, והאם בגעתך לשלב אותם איכשהו במערכת הממשלתית או לאמץ מהם רעיונות?

  17. עידן says:

    אזרח שמתלונן לרשות ממשלתית או ציבורית אינו יכול לשמור כיום על אלמוניותו, וכך מכוּתבת התלונה דרך המבקר או נציב התלונות לגוף עליו מתלוננים, מה שגורם להם לפעמים להשיב באופן לא ענייני ושלא לגופה של פנייה ובמקרים חריפים יותר אף לזלוג החוצה למדורי רכילות, לתקשורת וכד’.

    האם במסגרת הרפורמה אותה אתה מציע יישאר שמו של הפונה אך ורק ברשות המבקר/הנציב והאחריות על חיסיון השם תוטל עליו (יוצא דופן: כאשר הפגיעה הייתה אישית והנציב צריך למסור למי שעליו הוגשה התלונה את שם המתלונן).

  18. רמי says:

    בחודשים האחרונים אנו עדים לתופעה נוראה של השתלחות חסרת רסן בציבור החרדי בישראל, כל שדרן הסובל מרייטינג נמוך או פוליטיקאי המחפש כותרת, מתנפל על ציבור אדיר נפלא וערכי, יהודים חרדים.

    כמובן, שיש וויכוח לגיטימי אודות יחסי דת ומדינה, והתייחסות החרדים לנטל המדינה, אבל הקמפיינים המכוארים האלו מזמן עברו את גבול הדיון הענייני, המכובד והמכבד, כי עם השמצות, הסתה, חרדופוביה במיטבה.

    יש במתקפות פרואות אלו את כל סמנמני שנאת השונה, והאחר.
    הכללה, הדגשת ‘הרע’ , והסתרת ה’טוב’ שבהם [ויש המון המון] יצירת סטיגמות ותוויות שליליות, וסטריאוטיפים שלקוחים ממחוזות אפלים ביותר.
    רק לחשוב שהמילים האלו בתקשורת היו נאמרים כלפי המגזר הערבי, כל הארץ והאו”ם היו מתהפכים.

    השאלה שלי לכבוד השר, מדוע אינך יוצא חוצץ נגד תופעה הרסנית זו? ומדוע אינך קם ועושה מעשה ומגנה את ההסתה הזו בכל פה?

    נ.ב. אינני חרדי, אבל מכיר הרבה חרדים, אנשים המנהלים בשקט ארגוני חסד גדולים, ומלאים אהבת ישראל לכל יהודי, ולמדינה – בדרך שלהם, הרבה יותר מחילונים כמוני.

השאר תגובה

* מסמנת שדה חובה




*תוכן התגובה