לפרטים נוספים

ח”כ ניצן הורוביץ: “המתנדבים בכנסת מסייעים לי רבות”

חבר הכנסת ניצן הורוביץ

בתגובה למכתבו של מיכאל איתן ליו”ר הכנסת ראובן ריבלין, בנוגע לחוות דעתה של היועצת המשפטית לכנסת המגבילה את פעילות המתנדבים המסייעים לחברי הכנסת – כתב ח”כ ניצן הורוביץ כי הוא “מסכים עם כל מילה במכתב החשוב הזה”. המדובר בפניה של מיכאל איתן, אשר נכתבה עם סיום כהונתו כיו”ר הכנסת בפועל, ובה העביר ביקורת חריפה על חוות הדעת של היועמ”ש לכנסת עו”ד נורית אלשטיין. בין השאר כתב: “ברצוני למחות בצורה נמרצת נגד גיבוש נהלים הפוגעים בחופש הפעולה של חברי הכנסת ומגבילים את הפעילות הדמוקרטית של הציבור באמצעות גוף של פקידים בכנסת בכירים ומוערכים ככל שיהיו”.

לקריאה נוספת: מיקי איתן לרובי ריבלין: הסר המגבלות על פעילות חברי הכנסת, חוות הדעת של היועמ”ש לכנסת עו”ד נורית אלשטיין, מכתבו של ח”כ מיכאל איתן ליו”ר הכנסת ראובן ריבלין

תשובת ח”כ ניצן הורוביץ

“אני מסכים עם כל מילה במכתב החשוב הזה. אני חבר בסיעה קטנה ונטולת כל משאבים, והסיוע הכמעט-יחיד בתחומים רציניים בהם אני מתמקד כגון הגנת הסביבה, תרבות, זכויות הפרט ועוד – הוא מצד מספר מתנדבים. אלה אנשים נהדרים שמקדישים שעות רבות, על חשבון זמנם החופשי, מבלי לבקש כל תמורה או קרדיט . כל מה שמניע אותם הוא רצון לתרום לחברה ולמדינה. ממש כך – ללא מליצות”.

“מעבר לכך שעבור סטודנטים וצעירים, ההתנדבות לצדו של חבר כנסת היא התנסות ממשית באזרחות בפעולה, הרי יש בכך בבחינת סיוע ממשי מאוד עבורי ועבור חברי כנסת רבים. המתנדבים מאפשרים להתמודד באופן יעיל עם המספר הרב של פניות הציבור שאני מקבל, ובכלל מאפשרים לקדם פעילות נרחבת. כך שכולם יוצאים נשכרים: הצעירים הנלהבים שמתנדבים ורוכשים נסיון והתמחות, חברי הכנסת שמקבלים סיוע חשוב, וכמובן הציבור הרחב”. עד כאן תוכן דבריו.

יש לציין עוד כי המכתב מאת מיכאל איתן הועבר ללשכת יו”ר הכנסת ביום שני ה-6 באפריל. אנו נפרסם את תשובת היושב ראש כאשר תתקבל בלשכת השר איתן. לעת עתה, נמסר מלשכת היו”ר כי הכוונה לקיים דיון בנושא ביחד עם היועמ”ש לכנסת עם תחילת השבוע הבא.

תגיות:
 

תגובות ל: “ח”כ ניצן הורוביץ: “המתנדבים בכנסת מסייעים לי רבות””

  1. ו’ אייר התשס”ט, 05:47 לפנות בוקר
    30 אפריל 2009.

    היי שלום לכם,
    הבנתי שהשר מיכאל איתן ממונה על הנושא של רמת השירות לאזרח.
    אני מבקש ממיכאל את הדברים הבאים בצורה בהולה:
    1. בעת שתביעה מתבטלת לנהג על הפרקליטות החובה ליצור איתו קשר טלפוני וכן לשלוח לו פקס בהול עם חתימה ופרטי הממונה המודיע כי התובע החליט לבטל את התביעה כנגדו. כיום מתרחשים מצבים בהם רק כאשר הנהג נוסע רבות למשפט לפתע אומרים לו שהתביעה משכה את התיק. הדבר גורם לבזבוז משאבים וזמן וכן מזהם את האוויר לחינם.
    2. כיום אם נהג נתפס על עבירה מסויימת בית המשפט המקומי בה התבצעה העבירה הוא מקום המשפט. מומלץ לאשר להעביר את המשפט למקום בו הנהג נמצא אם כתובתו בארץ וזאת על מנת להקל עליו. הכספים שהוא צריך לבזבז על הדלק לעיתים יכולה לגרום לכך שהוא יודה באשמה שלא שלו רק כדי להימנע ממצב שהוא כבר משלם את הקנס בנסיעתו הלוך ושוב – עם כל הזמן שמבזבז וכן הנסיעות הרבות המסכנות אותו לחינם על הכביש. סטטיסטית ככל שאתה יותר על הכביש הסיכוי שתפגע גדל בהתמדה.
    3. יש לבטל את כל הקנסות שניתנים על ידי פקחים יהודיים בתל אביב יפו מכניסת השבת ועד צאת השבת וזאת לנוכח שהכנסת דוחות חניה כולל חניה על המדרכה איננה בגדר עבודה המחייבת העסקת עובדים בשבת ואיננה עבודה חיונית לשלום הציבור. המשטרה אמורה להיות אמונה על עבירות המסכנות באופן ברור את הציבור ולא הפקחים במהלך השבת אשר באים להעשיר את קופת העיר זה ותו לא. מכונית בשבת שאפילו חונה על מדרכה ומאפשרת לנכה לעבור במדרכה איננה מהווה שום סכנה. להיפך ככל שהמכוניות יחנו יותר כך מספר התאונות יקטן בהתמדה.

  2. לכבוד:
    1. עיריית פתח תקווה,אגף הפיקוח/מנהל/ת אגף הפיקוח.
    2. משטרת ישראל – קצין התנועה הארצי.
    3. משרד המשפטים – שר המשפטים.
    4. נשיאת בית הדין העליון.
    5. מזכיר הכנסת.
    6. מיכאל איתן – השר לשירות הציבור.
    מאת:
    ליאור רוגובסקי.

    א,ג,נ.

    הנדון: אזהרה: תקלות לא שכיחות ברמזורים, עלולים להביא למותם של משתמשי הדרך

    שלום רב,

    בסביבות השעה 06:20 בבוקר (01 מאי 2009) עברתי את צומת הרחובות גיסין-דרך הרב משה מלכה-דרך זבולון המר. בואך מבית חולים בלינסון (ז’בוטינסקי) כלפי צפון – כלפי רחוב דרך זבולון המר. בבואי היום נתקלתי בתופעה ששמתי לב אליה עד כה לעיתים נדירות כהולך רגל הצופה ברמזורי כלי הרכב. הפעם כנהג ברכב. החוק קובע שהרמזור הירוק לרכבים אמור לאותת מספר פעמים עד שהוא מתחלף לצהוב מירוק וכן עוד כפרק זמן מסוים עד ההופך לאדום. ברצוני להודיעכם כי בבוקר זה ברמזור התרחשה בעיה והוא ישירות עבר לצהוב ותוך פרק זמן של עשיריות שנייה לאדום (היה קשה להבחין גם בצהוב)! אני מכיר את הרמזור הזה ולרוב הוא מתנהג נורמאלי (יום לפני כן הוא היה תקין לחלוטין! וגם שבוע לפני כן). דבר זה עלול להביא לנהג להוצאות ניכרות וזאת בשל בעיה רגעית ברמזור. למעשה זה כמו לשים לך קיר מול הפנים והדבר החמור מכך שה”באג” עלול לגרום לתאונות של מוות! אבקשכם לבדוק רמזור זה לעומק. וכן לבדוק את כל תוכנות הרמזורים בארץ כי כהולך רגל נתקלתי לא פעם בדברים האלה גם בצומת המובילה לתל נוף (תקלות אלו נדירות מאוד יחסית למה שנתקלתי עד כה אך עדיין מתרחשות. לרוב הרמזור לאחר מכן בCYCLE הבא דווקא תקין! דבר המקשה על תיעוד דברים אלו. אני מזמין אתכם לבדוק לעומק ולהבין כמתגלה שנהג “עבר באדום” אחריות לא פחותה נופלת על כתפי החברות שתכנתו את הרמוזים שמן הסתם לא יודו בכך לעולם מפאת הפן הנזיקי בנושא.

    כמי שעבר תאונת דרכים בשנת 2002 כנוסע ונפגע בצורה רצינית ביותר ולאחר מכן הוגדר על ידי אחד הרופאים “אני לא יודע להגדיר מה יש לנו כאן חוץ מאשר נס רפואי” אני מבקשכם לטפל בבעיה הלא שכיחה הזו אך עלולה לעלות בחיי בני אדם היקרים לכולנו.

  3. עירא says:

    ליאור, עם כל הכבוד לבעיה המאוד חמורה שאתה מתאר, אתה מציף אותה בדרג הלא נכון. אתה לא צריך את השר איתן שיתקן את הרמזור ואת פרוצדורת שליחת המכתבים של בתי המשפט, או את בעיות התחבורה שחולדאי מזניח ומחריף בתל אביב. אתה צריך אותו שיחיל תרבות שירותיות, וכלים לטפל בצמתים שבהם המידע או השירות לא זורם כראוי.

    אני מציע שתפנה לפי סדר ההירארכיה בצורה מסודרת לגופים הנכונים. התחל בעיריה שלך וחברי המועצה בה, ולא ישר לבג”ץ, הממשלה ומפכ”ל המשטרה אם אתה רוצה התייחסות רצינית (דווקא על משרד התחבורה, אור ירוק ועמותות רלוונטיות דילגת בתוך האמוק).

    ספור עד עשר ותבין מה השגת:
    * הצקת לאנשים הלא נכונים והבטחת ששמך מהיום ייכנס לרשימת ההזויים שאין מה לענות להם.
    * כולל אנשי עיריית פ”ת שרואים פניה היסטרית לכל הערכאות ויתעלמו משארית המכתב.
    * ובנוסף פירסמת במקום מאד ציבורי את כל פרטיך האישיים, כולל טלפונים ומספר זהות, שזו הזמנה אוטומטית לצרות, מציקים, ספאמרים וסכנה של גניבת זהות.

    בשורה התחתונה: לא קיבלת פתרון, לא הצעת פתרון, והפכת במופגן ומרצון לחלק מהבעיה – אנשי השירות הופכים ליותר מסוייגים ופחות חיוביים לכלל הציבור ככל שמגיעות אליהם פניות היסטריות שכאלו.

    לשר איתן יש הרבה מה לעשות כדי לשפר את השירות שניתן, אבל אני חושש שהקהל גם צריך לדעת לדרוש נכון את השירות, ולא לבוא מראש במתקפה כמוך ולצפות ליחס רציני. אתה כבר ילד גדול, שלוט בעצמך, הפעל קצת חשיבה ביקורתית וביקורת עצמית במקום לירות לכל הכיוונים, כי בסוף איכשהוא כל הכדורים שירית ימצאו את דרכם לרגלך האישית בצורה הזו.

    דבר אחד “חיובי” עשית פה, וזה להדגיש עד כמה קשה יהיה התפקיד של השר להבריא את המערכת, כשזה היחס שאיתה היא נאלצת להתמודד – אנשים כבר מאבדים תקווה עד שהם מפריעים לאנשים – דווקא לאלו שרוצים לעזור להם – להגיש להם עזרה. אני מקווה שהשר איתן יצליח לעשות כמה צעדים אמיצים וכנים כדי לשנות את התרבות הזו מהיסוד, שמתחילה מבעיות מערכתיות אולי, אבל גם מאוד מושפעת לרעה מול גישה בעייתית כמו שלך ומסתיימת (חו”ח) בפרשות כמו רצח מרק פורן ז”ל.

    בלי שום מס שפתיים (אני אפילו לא בצד שלו בקשת הפוליטית), אני שמח על מינוי השר איתן, שכן הוא מהפרלמנטרים שידע ויישם שהיבריס הוא דבר מזיק בהתנהלות פרלמנטרית, והיה פתוח לבקש עזרה מאנשים כדי שיוכל לעזור להם טוב יותר. אין לי מושג כמה כוח אמיתי יש לשר בלי תיק לעשות שינוי, אבל אני אנסה להתחיל מלעזור לו לעזור לכולנו (מכתב תשובה בדרך אליך, מר שוורץ).

השאר תגובה

* מסמנת שדה חובה




*תוכן התגובה