לפרטים נוספים

שיפור השירות הממשלתי – הפגישה הפיזית הראשונה

שירותי ממשלה

השבוע נפגש לראשונה צוות של מומחים במטרה לדון בתחומי פעילותו של השר מיכאל איתן בכל הנוגע לשיפור השירות הממשלתי לציבור. הישיבה שהתקיימה במשרד ראש הממשלה היוותה למעשה המשך ישיר לדיונים הווירטואליים בנושא, המתנהלים על גבי רשת האינטרנט ביוזמתו של השר איתן. להלן דברי הפתיחה של השר בישיבה זו.

מיכאל איתן: “ברצוני להודות לכל החברים בקבוצת גוגל “שיפור השירות הממשלתי לציבור” על תרומתם לגיבוש נייר הטיוטא הזה, ובמיוחד לטל עבדה שהשקיע אין ספור שעות בקידום הפרוייקט המשותף לכולנו”.

“על מנת להפיק תועלת מהדיון שנקיים מחר - הכנתי נייר שבו אני מבקש להציג בפניכם תמונה של מה שהתגבש במוחי בדרך מאד קונקרטית של משרד ממשלתי ותחומי פעולתו. אני סבור כי בעזרת המסגרת שאני מביא בפניכם יהיה קל יותר לארגן את הדיון ואת גבולותיו, ולהכניס את הרעיונות שלכם בתוך הסעיפים הספציפיים (או בסעיפי משנה שנפתח בדיון) של המסמך הזה”.

“ייתכן והמסגרת שאני מציע אינה מושלמת, אולם אין בכוונתי לבזבז את זמנכם היקר ב”התברברות” עד שנמצא את הפתרונות התיאורטיים הטובים ביותר. יחד עם זאת ברצוני להדגיש שיעילות אינה צריכה להיות מחסום לביקורת ואם יש כזו נא להשמיעה”.

בהמשך ציין השר מיכאל איתן כי ביקש מעוזרו מר רוני טרופר לקבוע פגישה עם ראש הממשלה במחצית חודש מאי, בתקווה להשלים עד אז את המסמך, ולהציג בפניו את התוכניות.

לסיום הנה ציטוט. בלהט הדיון אמר השר איתן: “זה יהיה האסון של הישיבה – שאנחנו נתלהב מהרעיונות שאנחנו ממציאים…”.

לקריאה נוספת: הצעה ראשונה לדיון


תגובות ל: “שיפור השירות הממשלתי – הפגישה הפיזית הראשונה”

  1. שועל אש says:

    צע’ד חשוב ביותר לפשור השרות הממשלתי באינטרנט הוא התאמת אתרי הממשלה לדפדפן פיירפוקס

  2. שירה says:

    מסכימה עם שועל האש.

  3. אורי says:

    מעניין. האם אפשר לקבל לינק לקבוצה בגוגל וכן לנייר הטיוטא שהוצג?

  4. שלום אורי,

    צירפתי לידיעה את הנוסח המלא שהוצע לדיון בפגישה זו.

    אנו בודקים את האופציה לפתוח פורום ברשת שיהיה בו מקום להשתתפות בדיונים מצד הציבור הרחב.
    כאשר הדבר יתאפשר – אנו נעדכן זאת באתר.

    תודה ושבוע טוב.

  5. אייל says:

    יישר כח!

    מקווה לראות את הפורום בקרוב (או גישה לגוגל גרופ..).

  6. עירא says:

    הו, חבל ששמעתי על כך מאוחר, יש לי המון רעיונות בנושא שאשמח לקדם. בין השאר אני רוצה להציע כלי דיונים מצוין שיאפשר פתיחה של דיונים כאלו לקהל מאוד רחב אבל לא יעמיס על פעילים ותורמים שמצטרפים מאוחר, הכלי יאפשר לדון בצורה יעילה גם בין אלפי אנשים ולהיות מוצבע ע”י עשרות ומאות אלפים כדי להציף בעיות, פתרונות מוסכמים לבעיות ולנסח קונצנזוס, וכל זאת (שוב) עם אגרגציה אוטומטית של הדעות והדיונים כך שקל להכנס לדיון מאמצע התהליך תוך דקות ספורות משגילית על קיומו – ולתרום לו ולשפר אותו. הכלי מתוכנן כולו למשוב למשרתי הציבור, ומעקב ע”י כלל הציבור אחרי תהליכים כדי ללמוד על דמוקרטיה כערך ותרבות, ולקבל עידוד להשתתפות בתהליכים.

    מצד הנבחרים המשרתים אותנו הייתי גם רוצה לראות יותר שקיפות ואחריותיות. יש לי הצעות חוק בנושא לעניין בהן את כבוד השר. אחרי שהעליתי אותם על הכתב גיליתי שיוזמות מאוד דומות מקודמות כרגע ע”י ממשל אובמה, אני מקווה שנוכל ללמוד מהאמריקנים לשם שינוי משהו מהטוב ולא רק מה…פחות טוב.

    בנוסף יש לי טיוטות לתיקוני חוק בנושאי פרטיות וחופש מידע ונושאים נוספים שזקוקים לרענון בהתאמה בחוק הישראלי.

    בקיצור – היכן תמליצו רשמית לפתוח דיון בנושא, ומה היא הפרוצדורה להצגת הנושאים וחשיבותם לשר איתן, בתקווה לשיתוף פעולה בקידומם? מודה מראש!

    והערת אגב לשועל אש: אני מציע תאימות לתקנים ולא לדפדפן כזה או אחר. המטרה היא לא רק שוא”ש, אלא סמארטפונים, גוגל כרום, ספארי ומי יודע מה עוד בעתיד (IE9 לצערי זה בטוח). עדיף לדבוק בתקנים פתוחים ולא בתאימות אישית.

  7. חיים גבעתי עורך-דין says:

    אני עובד במקצוע זה יותר מ-30 שנה ,קפצתי משמחה כאשר קראתי כי מינו שר לשפר את השרות לאזרח,חלמתי כאשר אצא לפנסיה להציע עצמי תמורת שקל בשנה לקבל את הסכמת נציבות שירות המדינה לעבור ברחבי הארץ ,בכל משרדי הממשלה ולהסביר להם את חשיבות של מענה טלפוני לאזרח, הגרועים שבמשרדים בענין זה הינם משרד מיסוי מקרקעין ברחבי הארץ ,משרדי מינהל מקרקעי ישראל ברחבי הארץ מספר עיריותו עוד, נוהג קבוע גם אם משאירים הודעה במענה הקולי
    איש לא חוזר, יבכלל פנייה טלפונית הינה בבחינת מטרד לפקיד,

  8. חיים גבעתי עורך-דין says:

    אני מאחל לך הצלחה ומקווה ששמחתי אינה לשווא

  9. שאול says:

    אז ככה זה שמתקשרים למשרד התיקשורת….
    עקרונית לא עונים,
    אם יש מזל אתה מגיע למענה שמפנה אותך להתקשר בשעות המתאימות:4 שעות ביום.
    ואז כשמנסים באותם 4 שעות כמובן לא עונים,
    אבל לא צריך להתיאש, ממשיכים לנסות, יש 4 שעות,
    ואז בסוף התיבה הקולית מצילה אותך, ומזמינה אותך להשאיר הודעה,
    אך אופס…..לא הכל כל כך פשוט בחיים, אחרי שחיממתי כבר את מיתרי הקול,יש לתיבה הודעה חדשה :התיבה מלאה……
    …………………………………………………………………………
    בשבילי זה לא צחוק,
    כשעושים ממני צחוק,
    לדעתי אנחנו רחוקים שנות אור מהבנה מה האלטרנטיבה.
    ובדקתי הנושא עם מבקר המדינה,ואני לא רוצה להלאות בפרטים,
    אני בגלל זה ניתקתי קשר עם הרשויות,כשלא עונים לי יותר מ-10 דקות בטלפון, אני מפרש זאת כניתוק קשר איתי מצד הרשות,
    וכמובו לפני 4 ימים עיקלו לי הרכב בגלל שניתקתי קשר.
    ברור לי כי יש הרבה מרימי גבה,
    לאזרחים אין בעיה גדולה עם זה,
    אם האזרחים לא היו מקבלים זאת מזמן הדבר היה משתנה.

  10. שאול says:

    לפני זמן לא רב עיתונאים זרים שהוזמנו לצפות בספינת נשק בנמל אשדוד,
    עזבו בזעם המקום,
    אנו כמובן לא הבנו מה הם רוצים,אין להם סבלנות ?
    במחסומים בשטחים איננו מבינים מה רע במחסומים,
    מה רע אם מחכים קצת,
    זה לא מתוך רוע,
    אנחנו פשוט התרגלנו לחכות בכל מקום,
    איננו מכירים דבר אחר.
    ואפשר לכתוב עוד 1000 דוגמאות,
    אבל אין טעם להתפרץ לדלת סגורה.

  11. שאול says:

    המשך למה שכתבתי,
    הגעתי היום למס הכנסה בכדי להגיש דוחות שלא הגשתי בזמן, בכדי שישיבו לי את הרכב העגלה והציוד שלי,
    יש לציין שאינני חייב שקל למס הכנסה, ע”פ אי השתכרותי.
    תשלם קנס סימלי אמרו לי,של 1500 ש”ח,
    למה ?שאלתי,
    הרי הענשתם אותי כבר,לקחתם לי את רכושי….
    טוב,אין לנו סמכות,אבל נוותר,אמרו [מזל ,כי הם לקחו לי עם הרכב את השיקים...כרטיס האשראי....],
    איך אני מוציא הרכב,כמה משלמים שם ?
    לא יודעים,מגרש המכוניות יודע- אמרו.
    מתברר כי המעניש שלי בככל לא יודע מה העונש שלי….מגרש המכוניות יחליט,
    ואני יודע מה הם יבקשו :על גרירה-כ-1400 [יודעים מה המחירים בשוק?]ש”ח, פריצת מנעול[אני משלם לפורצי הרכב שלי] כ- 200 ש”ח….על כל יום שהרכב שם[מה שלא מספרים לך עד שאתה לוקח האוטו]….
    למעוניינים לדעת, אותו מגרש מכוניות עובד כאירגון פשע,
    אם מעוניינים לדעת למה ,תראו סימן ואמשיך.
    האמת לא נראה לי כי למישהו איכפת, אם היה איכפת, התופעות היו נפסקות.

  12. שאול says:

    המקום מת,
    הטרנד כרגע פסטיבל אוהלים ודירות לצעירים,
    אין תודעת צרכנות,
    זה אמורפי מדי,
    רוצים תכלס….דירות.
    הצרכנות תישאר פה של עולם……..חבל על המילים.

  13. שאול says:

    שלום יומני היקר,
    לפני שבוע הייתי במס הכנסה,
    סיפרתי להם על בעיותיי,
    טוב, לא בדיוק להם,הם אומנם היו שם, אבל לא הקשיבו יותר מהקיר המפריד בין חדרו של הגובה ראשי,לחדר הסמוך.
    למחרת הגעתי עם נייר מה ‘רווחה’ שבו היה כתוב מה שאמרתי אתמול……ותוך שניות,עוד לפני שנעצו אותו בקלסר,הודיעו לי כי למרות שאסור להם, לפנים משורת הדין יבטלו הקנס,ונתנו לי אישור לשיחרור ריכבי….והחשוב מכל תיקתקו לאדונם המחשב
    בכדי להתקן אותו על מצב הנישום.
    למדתי מזה למשל,שמי שאיננו בקו הבריאות שלא יבוא לשם,כי אם במקרה לא ירגיש טוב,אף אחד לא יטפל בו אם אין לו נייר מתאים לאדון מחשב.

  14. שאול says:

    שלום לכל הצופים,
    חשבתי עם וועדת טרכנברג תשנה המצב שתיארתי קודם,
    תשנה המצב שכתובת ענקית ‘מוות לערבים’ מופיעה במרכז עיר,בלי שזה מפריע למישהו,
    תשנה יתכנות של מקרה בו אופנוען מוטל על הכביש והנהגים חולפים…..
    תשנה יתכנות מצב בו כולם רואים כי אין ציוד רלוונטי בימ”ח,ולא פותחים הפה….
    האם אנו מבקשים זאת מטרכנברג ?

  15. שאול says:

    שאלה למר חיים גבעתי,שהגיב כאן ב- 4/5 2009,
    האם כבר נחתת לקרקע מקפיצתך ?

  16. צדוק לוי says:

    כל הכבוד לשר מיכאל איתן.
    אני יכול להעיד שפיך ומעשיך שווים. אתה מפרסם את פינת השקיפות. אתה השר היחיד מבין השרים וחברי הכנסת שמפרסם את הטלפון הנייד שלך. אני יכול להעיד שאתה אפילו עונה לאזרחים לטלפון ומדבר איתם. התקשרתי אליך בתאריך 14/08/11 בשעה 15:00 , ענית לי ודיברת איתי. כל חברי הכנסת מדברים על קשר עם הציבור ואתה היחיד שגם מקיים.

    בכבוד רב ובברכה

    צדוק לוי

    levy8888@gmail.com

  17. שאול says:

    המשך לצדוק,
    מה שכתבת על הקשר עם השרים,מצייר תמונת אמת על טיב הקשר עם צרכי העם,
    בזמנו בדקתי הנושא, ומצאתי, כי רק יוסי שריד פרסם את מס. הטלפון שלו,לזכותו ,גם הקשיב לי בסבלנות,אך לדעתי, לא היתה ביכולתו לקדם הנושא שהעלתי.

השאר תגובה

* מסמנת שדה חובה




*תוכן התגובה